top

Mindful living

Få større livskvalitet med mindful living.

Med mindful living får du hjælp til at integrere en række redskaber, som bygger på de erfaringer jeg har gjort mig gennem de sidste 25 år indenfor mindfulness, NLP, spiritualitet mv.

I en travl hverdag kan det være svært at skabe plads til indre ro og fordybelse.

Mindful living træner dig i at være opmærksom og nærværende. Du får mulighed for at vågne op fra alle de automatiske tanker, som styrer dit liv.

Til dig som oplever

  • Du har en stresset hverdag
  • Du har svært ved at mærke din krop
  • Du har alt for mange tanker
  • Du bliver påvirket af stemningen omkring dig
  • Du mangler energi og overskud til at klare hverdagen
  • Du har svært ved at koncentrere dig
  • Du vil gerne have en bedre balance mellem arbejds- og privatliv
  • Du længes efter noget andet, uden helt at vide hvad
  • Føler dig trist, selv om du ”burde have det godt”

Kurset vil give dig mulighed for at

  • Du får en roligere hverdag
  • Du får større arbejdsglæde
  • Du får mere energi og overskud til at nå dine resultater
  • Du bliver bedre til af fokusere og koncentrere dig
  • Du får mulighed for at skabe balance mellem arbejds- og privatliv

Du lærer at

  • Være mere nærværende over for familie, venner og kollegaer
  • Du bliver bedre til at lytte til dig selv og andre
  • I stedet for at kritisere dig selv, lærer du at blive mere kærlig over for dig selv og andre
  • Du har mulighed for at blive mere dig selv

Om kurset

Et forløb hvor nærvær, bevidsthed, selvkærlighed og accept er i højsædet

Der vil være inspiration, læring, integration og fællesskab.

Modul 1

Du begynder at finde vej til mere ro, balance, nærvær, glæde og overskud. Du starter rejsen tilbage til dig selv.

Modul 2

Du finder ud af, hvordan du kan bruge dine sanser til at være mere nærværende og tilstede i din hverdag. Du vil begynde at føle dig mere levende og vibrerende. Det opnår større accept af dig og din livssituation.

Modul  3

Du lærer, hvordan du kan befri dig selv for det tankespind, som holder dig tilbage. Du finder ud af, hvilken forskel det gør i din dagligdag, når du slipper de automatiske tanker. Det får mulighed for at finde nye veje.

Det hjælper dig til at få det bedre både med dig selv og dine relationer.

Modul  4

Du bliver guidet til, hvordan du kommer bedst muligt gennem udfordringer og modstand, således du oplever mere lethed og glæde i dit liv. Du lærer, hvordan du kan få større indsigt og visdom ved at bruge modstanden som din læremester.

Modul 5

Du finder ud af, hvordan du øger dit energiniveau og vibration, så du kan skabe det liv, du længes efter. Du begynder at se dit liv som en rejse, som er fuld af nydelse, fremfor kun at have fokus på målet.

Modul 6

Du lærer hvordan taknemlighed, tålmodighed, tillid og nysgerrighed giver dig et rigere liv. Du finder ud af, hvordan det at se tingene på en ny måde, giver dig lethed og glæde. Herudover lærer du, hvordan det at give slip på uhensigtsmæssige tanker, ting du alligevel ikke bruger, mennesker som dræner dig, giver frihed.

Hvad får du

Du vil få en række konkrete værktøjer, du kan bruge i din hverdag.

Til hver modul vil du få en guidet meditation og udførligt undervisnings materiale.

Du vil blive trænet i meditation, let yoga, afspænding og positiv tankegang. Alt efter vejr og vind, kan en del af kurset foregå udendørs.

hr]

Private grupper i mindfulness

Der oprettes en gruppe i mindfulness, hvis I er mindst 6 personer som tilmelder jer.
Pris kr. 2.700 pr. person for 6 X 2,5 timer.

Venindegrupper

Er I nogle veninder, som synes det kunne være spændende, at have en aften eller dag omkring mindfulness, så ring og aftal nærmere. Tlf: 4015 4525

Leila anbefalder varmt kurset

Jeg har netop være på Idas hold ”mindful living” og kan varmt anbefale andre at gøre det sammen.

Ida er et skønt menneske, der har noget på hjertet og som har noget at have det i.

Mødeaftnerne er en skøn blanding af øvelser og snak og hun er god til at få alle med og så har hun en behagelige stemme, hvilket for mig betyder noget, når jeg f.eks. bliver guidede i en meditation.

Hun er god til at bakke teorien op med konkrete eksempler, der tager udgangspunkt i deltagernes eller hendes eget liv og til give konkrete bud på, hvordan du kan komme videre fra der hvor du er, hvis du har bruge for at vide dette.

Så overvejer du et forløb hos Ida, om det er kurser eller 1 til 1 sessioner, så tøv ikke.

De bedste hilsner

Leila A. Jensen

Lene skriver

Det har været et utroligt spændende forløb, som også har været hyggeligt, nært og sjovt. En ny verden åbner sig på forunderlig vis, uanset om man har brug for hjælp i en stresset tid eller bare er nysgerrig. Ikke mindst får man en masse med sig, en slags redskaber til at luge ud idet skidt man render ind i, eller til at opdage nye sider af livet på.

Marianne fortæller om kurset i mindful living

Noget af det der især bidt sig fast fra kurset og forsøges efterlevet i hverdagen er flg.

  • ”det er som det er”
  • ”accept af, at det er sådan lige nu”
  • ”Lade være med at bekymre sig om noget, man alligevel ingen indflydelse har på”
  • Har åndedrættet mere med i mange sammenhænge

Birgitte fortæller;

Kurset i mindful living  er et tag-selv-bord af værktøjer, øvelser og anvisninger som Ida giver os.

Der er megen god information, både mundtligt og skriftligt. Man kan vælge ud fra det sted, som man selv står, og hvad man synes bedst om.

Mange af øvelserne er gode at få gentaget, og nogle er særligt gode i gruppesammenhæng.

Det er en fordel, at kurset strækker sig over nogle uger, da ting tager tid. Kurset er inspirerende og meget lærerigt. Der er mange gode referencer, og jeg kan varmt anbefale kurset til alle.

En tidligere kursist fortæller;

Da jeg startede på kurset, oplevede jeg at være i kaos.

På kurset har jeg fået en række redskaber, som har hjulpet mig til mere ro og overskud.

Pia fortæller;

Kurset har givet mig en øget bevidsthed om at stoppe op i hverdagen og give mig selv de nødvendige pauser.

Dette kan medvirke til at bevare overblikket, nedsætte stressniveaet og dermed overkomme mine arbejdsopgaver med mere overskud.

Det giver også lejlighed til at spørge mig selv: “om dette er noget jeg skal” eller “er dette vigtigt for mig”

Susannes erfaringer med at lære  mindfulness
Jeg har tidligere haft glæde af guide meditationer og prøvet Idas mindfulness i naturen event ved Rosenvold. Og synes det giver mig en rigtig fin ro og mere nærvær i en travl hverdag.

Ida havde fortalt mig om, at det giver noget helt særligt at meditere i en gruppe, så jeg tilmeldte mig kurset i efteråret.

Det har været en rigtig god oplevelse at meditere sammen med andre og få øvet meditation og afspænding på forskellig vis. Jeg har derudover gjort det, at jeg har mediteret 10-15 min. 3-4 gange pr. uge under kurset.  Ud over mere ro og nærvær har jeg i perioden heller ikke været plaget af spændingshovedpine, så måske det har været mindfulness øvelserne, der har forebygget det?

Kurset har været super for mig, for det er med mindfulness som med sund kost og motion, det skal praktiseres for at have effekt.

Og så er lokalet i SCT. Maria Hospital rigtig fint til mindfulness.

Henriette fortæller;
Jeg startede på kurset i efteråret, samtidig med at jeg skulle på efteruddannelse på mit arbejde.

Jeg oplever, at kurset har været rigtig godt, og jeg ved ikke, hvordan jeg var kommet igennem mit efteruddannelsesforløb uden mindfulnesskurset.

De guidede meditationer hjalp med til at slappe af og få et åndehul midt mellem opgaveskrivning, familie mv.

Sådan beskriver Dorit Bølling Larsen mindfulness kurset

Ryk stikket ud og undgå at få strøm afbrydelse.
I en travl hverdag som selvstændig salgs og teamudvikler, med masser af beslutninger der skal træffes, udviklingsprocesser der skal produceres og gennemføres +  alt det andet.

Så er det vigtigt, at kunne trække stikket ud og tage en pause og slippe kontrollen. Indrømmet jeg er en kontrolfreak!

Det er netop derfor, jeg går til mindfulness hos Ida Tangsgaard. Ida har en seriøs indgangsvinkel til meditationen, hun trækker det ned på et hverdags fordøjeligt niveau og så tilfører hun ny læring til deltagerne, hver gang vi er samlet. Det kan jeg godt lide.

Det giver mig lov til, at holde en pause, så jeg undgår at få strømafbrydelse og gå i sort, samtidig med at jeg lærer nyt.

Jeg kan kun anbefale dig, at komme, Ida guider dig på professionel vis, det værste der kan ske er, at du får mere energi.

Køb meditationer og afspænding

Du har nu mulighed for at købe og downloade 3 forskellige meditationer og afspænding her

 

free website hit counter