menu

Mindfulness

Definitionen på mindfulness er:  Vær bevidst tilstede i det nuværende øjeblik uden at dømme dig selv eller andre.

Mindfulness er, at træne dig selv i at være opmærksom og nærværende, d.v.s. at vågne op fra alle de automatiske tanker du har, som styrer dit liv. Du tror måske, at du er dine tanker og følelser, i stedet har du mulighed for at opdage, at du har nogle tanker og følelser som kommer og går.  Via mindfulness kan du lære, at blive fuld til stede i nuet, og give slip for fortiden og fremtiden.
Det at træne tmindfulness indgår ofte, som en del at terapien og coachingen, ligesom jeg underviser i mindfulness .

Der er flere måder at træne mindfulness på:

  • Du kan også bringe fuld opmærksom ind i sit liv, ved hele tiden at være opmærksom på dit åndedræt og på det du laver.
  • Når du går kan du f.eks. have opmærksomheden på dine fødder, på det som du ser og på lydende omkring dig.
  • Ved at meditere. Meditation har den fordel , at når den giver dig mere fred, ro og balance, så vil freden også brede sig til dine omgivelser.

Hvad er meditation

Mennesker i Østen har mediteret de sidste 5000 år. Indenfor de sidste 20 år, er det også blevet almindeligt for mennesker i vesten af meditere.

Meditation kan beskrives som at være vidne til det, som foregår i dine tanker og dit liv. Du får mulighed for at blive bevidst om alle de tanker og mønstre, som normalt foregår ubevidst.

Som oftest sidder du stille og gennemgår en afspænding af kroppen, hvorefter du finder noget at fokusere på, f.eks. dit åndedræt eller en sætning. Til sidst sidder du i stilhed.

Der er lavet en lang række undersøgelser både i udlandet og Danmark, som viser en hel række gevinster, du kan opnå ved at meditere, såsom at reducere stress, forbedre immunsystemet, forbedre din koncentration mv.

Du kan læse meget mere omkring meditation her.

Køb meditationer og afspænding

Du har nu mulighed for at købe og downloade 3 forskellige meditationer og afspænding i shoppen.

free website hit counter