Har du lyst til få mere energi og større overskud, og ændre på dine vaner.

Sundhed

Efteråret er over os, og det er naturligt at være mere inde. Fjernsynet er fyldt med udsendelser omkring kosten og motions betydning for din sundhed.
Og ja det er rigtigt, at den rette kost og motion giver øget velvære og bedre trivsel. Men hvorfor er det så svært at komme i gang med en livsstilsændring, rigtig mange taler om det og kun få for det gjort.

Bryd vanen
Det at skulle bryde med de gammelkendte vaner, kræver motivation, der skal være noget bedre at sætte i stedet. Vi søger alle at komme hen imod gode følelser
og væk fra de dårlige. Og på kort sigt giver det måske mere glæde at sætte sig på sofaen og spise slik, end det gør at komme ud at gå en tur. Men har du først prøvet at komme ud og enten nyde det gode vejr, eller mærket vindens rusken, har du måske også oplevet den følelse af velvære der er, når du kommer hjem.

Motivation
For at skabe motivation til en livsstilsændring kan du spørge dig selv om, hvorfor det er vigtig for dig? Hvad vil det give dig? Find så mange gode grunde som muligt til, at det er vær at bruge energi på.

Det kan være at få mere energi, slippe af med sygdom, se bedre ud, have mere overskud til børnene, få nye oplevelser, større velvære, eller noget helt andet.

Herefter lav en liste over hvordan dit liv vil se ud hvis du ikke ændre dig?
Når du har gjort fordele og ulemper op kan du tage stilling til om det er værd at bruge energi på.

Du kan også begynde at forestille dig, hvordan du gerne vil have at dit liv skal være anderledes. Brug lidt tid hver dag på at forestille dig, hvad det vil give dig at have mere energi og større overskud.

Spørg dig selv dagligt, hvad er en lille ting jeg kan gøre i dag, som kan hjælpe mig på vej.

Forhindringerne
For mange er det svært selv at komme i gang, og det kan være en god ide at søge hjælp. Jeg oplever f.eks. mange som spiser for meget, når de er kede af det eller har problemer på arbejde eller i parforholdet. Det er blevet en vane, at spise for at holde følelserne væk , i stedet for at lytte til følelsernes budskab. Ved at begynde at lytte til følelserne og acceptere dem, kan du begynde at finde nye handlemuligheder, i stedet for at spise.

Et sundhedsråd
En lille sundhedsråd du kan begynde på, uden det kræver det store er:
Træk vejret dybt nogle gange hver dag. Når du bliver bange, bekymret eller stresset trækker du vejret helt oppe i brystområdet. Ved at trække vejret dybt får du mere energi og bliver mere rolig.

Held og lykke med at komme i gang.

Hjælp til at komme effektivt igang

Har du brug for sparring til at komme i gang, tilbyder jeg indtil jul,  en introduktion session til
kr. 400, normalpris kr. 750.

På introduktionen vil vi finde frem til dine specielle udfordringer, og lave en plan for, hvordan du kommer i gang. Kontakt Ida Tangsgaard på 4015 45 24

FRA STRESS TIL OVERSKUD OG GLÆDE

Få e-bogen her og læs mere om personlig udvikling direkte i din indbakke

Du er tilmeldt.