Har du husket at holde en pause i dag

35.000 mennesker er hver dag sygemeldt med stress, men det behøver ikke blive dig.

Nogle gange er det små ting, der fører til kæmpe forandring. Hvis et skib ændrer retning en grad, kommer det et helt andet sted hen i løbet af kort tid.

Når du tager nogle små pauser i løbet af dagen, får du fornyet energi.

  • Det kan f.eks. være:
  • Når du skal i gang med en ny opgave
  • Inden du skal til et møde
  • Inden du henter børn eller kommer hjem

Pauserne kan være af kortere eller længere varighed. f.eks.

  • Forskning viser, at 10 minutters meditation om dagen, sænker stressniveauet ganske betragtelig.
  • 3 minutters meditation gør også underværker. Kom denne lydfil på telefonen og lyt til den, så ofte du kan.
  • Tag nogle dybe vejrtrækninger, samtidig med at du mærker dine fødder. Gør det gerne flere gange om dagen

Ligesom du sætter penge ind på din bankkonto, for at kunne betale dine regninger, så gør ting, som giver dig energi for ikke at brænde ud.

Naturen som energigiver

Når du er i naturen, får du fornyet energi.

  • Er du stresset, får du det bedre, når du kommer ud i naturen og går en tur.
  • Hvis du gerne vil forebygge stress, brænder du stresshormoner af, når du f.eks. kommer ud og løbe, eller dyrker motion, hvor du får sved på panden.

Hvordan undgår du, at blive en i statistikken

  • Erkend, at du ikke kan det hele og du behøver ikke være perfekt på alle områder.
  • Find ud af, hvad der giver dig energi og gør mere af det.
  • Sørg for at vælge til og fra, både arbejdsmæssigt og privat.
  • Gør det, som er mest vigtig for dig.
  • Som Chris MacDonald siger, sig pyt

En af måderne, du kan fylde din indre energikonto på er ved at søge hjælp til skabe overblik, samt finde de redskaber og metoder der passer bedst til dig.

Hvis du ikke vil være en af de 35.000 fra statistikken, så gør noget, før du er helt udbrændt.

Du er velkommen til at ringe til mig på tlf. 4015 4525 for en tid, og vi kan i fællesskab finde de metoder og redskaber der passer bedst til dig.

Herudover holder jeg foredrag og kurser på arbejdspladser om:
Stress og stresshåndtering
Mindfulness, som er godt til at modvirke stress.