Er du svag, hvis du bruger mindfulness

Forleden til et netværksmøde, talte jeg med en af de øvrige deltagere om mindfulness.

Han fortalte, at han en jo havde prøvet 3 minutters meditation, dengang jeg havde guidet det på et af møderne. Han oplevede dog, at hvis han begyndte på den slags, så var han jo ikke stærk.

Det er interessant, hvordan vi når frem til bestemte konklusioner

Efterfølgende tænkte jeg over, at det er jo interessant, hvordan han var nået frem til den konklusion, men det fik jeg desværre ikke spurgt ham om.

Måske har han fået opfattelsen, fordi jeg ofte på netværksmøderne har talt om, at mindfulness er godt til at forebygge stress, hvilket jo også er rigtigt.

Heldigvis fik jeg jo så mulighed for at fortælle lidt mere uddybende omkring mindfulness.

IMG_0192

 

 

 

 

Hvor er dine tanker når du er til møde?

Under snakken fortalte han, at han rigtig ofte tankemæssigt var igang med den næste opgave, så han aldrig var helt tilstede, der hvor han var.

Vi fik en snak om hvilken betydning det havde for hans kunder, når han på møder med dem allerede var igang med det næste møde i tankerne, eller måske endnu mere vigtigt, hvad det betyd for hans børn, at han aldrig var helt til stede.

Han fortalte at han sagtens selv kunne mærke, når han talte med sin egen far i telefonen, hvornår han pludselig blev fraværende.

Mindfulness er andet end at forebygge stress

Så jeg fik lyst til at skrive om, at mindfulness, er andet end af forebygge stress. Det er ikke nogen mirakelkur, måske mere en livsstil, hvor jeg oplever en lang række fordele:

  • Du bliver bedre til at fokusere på det, som du er igang med lige nu.
  • Du bliver bedre til at koncentrere dig.
  • Du får mere indre ro.
  • Du bliver mere venlig over for dig selv og andre.
  • Du bliver mere nærværende og tilstede over for dine kunder, kollegaer, børn mv.
  • Og ja det er med til at forebygge stress.

Mindfulness er for sindet, hvad motion er for kroppen

Husk mindfulness er for sindet, hvad motion er for kroppen. Så lige som din krop har brug for træning for at holde sig i form, har dit sind også brug for træning, for at holde sig i topform.

Så jeg oplever det det helt modsat, du biver mentalt stærk, hvis du vælger at bruge mindfulness i din hverdag.

Har du lyst til at lære mere om mindfulness kommer jeg gerne ud i din virksomhed og holder foredrag og kurser. Se mere her

Der er også mulighed for at komme på et af mine hold, som jeg løbende holder. Se mere her