top

Få et mindful øjeblik med en sten

Jeg fortæller stort set alle, som ønsker at undgå stress, at det er en god ide at træne mindfulness. Det er eksempelvis godt at tage nogle dybe vejrtrækninger flere gange om dagen. Ofte oplever jeg dog, at de glemmer det igen.

Forleden skulle jeg til netværksmøde og dagen efter holde et foredrag for 40 skønne kvinder. Her fik jeg den tanke at kombinere de dybe vejrtrækninger med det at have en sten i lommen.

Stenen skulle minde dem om de dybe vejrtrækninger, samt huske dem på at være venlige mod sig selv.

Du får øvelsen her

Find en flot sten og hav den i din lomme. Hver gang du mærker stenen så:

  • Tag en dyb vejrtrækning, så den kommer helt ned i fødderne
  • Hav dit fokus ved dine fødder et øjeblik
  • Smil for dig selv og i dine øjne
  • Sig noget venligt eller beroligende til dig selv, f.eks. jeg er rolig nu eller jeg elsker og acceptere mig selv, som jeg er.

Hver gang du laver øvelsen, vender du et øjeblik tilbage til nuet, og du modvirker stress.

Det virker
Allerede dagen efter jeg havde præsenteret øvelsen på et netværksmødet, skrev en kvinde til mig og takkede for den fine sten, hun havde fået. Hun brugte allerede øvelsen, med god effekt.

Har du lyst til at lære mere om mindfulness på et kursus, så læs mere her.

Du har også mulighed for at starte et individuel forløb, hvor mindfulness kan være en del af dette, ring på 4015 4525

 

Trackbacks/Pingbacks

  1. Når tankerne løber løbsk - Tangsgaard for personlig udvikling - 4. juni 2013

    […] Jeg har tidligere omtalt stenøvelsen, som hjælp til at stoppe op, du kan læse om den her. […]

free website hit counter