Find 3 positive ting og styrk din mentale sundhed

Jeg læste for mange år siden om denne lille øvelse med at finde 3 positive ting i Jyllands Posten. Jeg tror, det var Sanne Salomonsen, som beskrev, hvordan hun havde taget denne øvelse til sig, i en svær periode af hendes liv.

Jeg kopirede den og har siden brugt den både på mig selv og stort alle mine klienter og kursister. Det har jeg gjort, fordi jeg oplever, at det har en positiv indvirkning på både mit og andres humør.

Sådan kommer du i gang

Du kan selv komme i gang ved, at du køber en lille notesbog og bruger ca. 5 minutter hver aften på, at gennemgå din dag for, hvad der har været positivt. Jo mere du kan mærke en positiv følelse samtidig, jo bedre.

Det behøver ikke være kæmpe ting, som at vinde en million i lotto. Jo mindre ting du kan glædes over, jo lettere styrker du din mentale sundhed og får det bedre.

Det positive kan f.eks være:

  • Du har en god snak med en i familien
  • Du bruger 5 minutter, hvor du sidder i solen og nyder en kop kaffe
  • Du kikker ud af vinduet og lægger mærke til skyerne
  • Du får lavet en opgave, som har ligget længe

Jo flere gange du skriver tingene ned, jo mere vil det blive naturligt at kikke efter, hvad der er positivt i din hverdag.

Forskningen fortæller at det virker.

Citat fra artikel i Jyllands posten

Forskning fra Stanford University fra 2018 har sat fokus på, at en positiv attitude styrker hukommelse, præstation og evne til problemløsning hos børn.

»Der er forsket i, at hvis vi har positive tanker og følelser – og derunder er taknemmelige og værdsætter det, der er – så får vi større velbefindende. Det påvirker vores krop og humør,«

Din hjerne har pr. automatik fokus på det negative

Da din hjerne pr. automatik kikker efter efter det negative og bekymringer kræver det lidt fokus at ændre det. Hvis du holder ved, vil du allerede efter kort tid mærke en forksel.

Jeg har opdateret mine tidligere kurser i mindfulness til et nyt kursus, som hedder “Styrk din mentale sundhed med mindfulness”, hvor du får mulighed for på forskellig vis, at arbejde på at ændre dit fokus i en mere positiv retning.

Styrk din mentale sundhed med mindfulness

 På kurset vil du få mulighed for at lære, hvordan du får:

  • Få mere energi og overskud til at nå det du gerne vil
  • Få mere glæde i dine hverdag
  • Få mere ro ideni
  • Få det bedre med dine relationer
  • Få mulighed for at skabe balance mellem arbejds- og privatliv
  • Du bliver bliver bedre til at håndtere dit liv

Du kan læse meget mere om kurset her.

Praktiske oplysninger

  • Kurset foregår i dejlige, rolige omgivelser med max. 8 deltagere, såfremt vejret tillader det, vil noget af kurset foregå i naturen.
  • På kurset vil du få glæde af den fælles energi der opstår, samt de øvrige deltagers erfaringer.
  • Jeg vil guide og støtte dig gennem forløbet og giver dig et skriftligt materiale, samt guidede meditationer, du kan lytte til derhjemme.

 

Kurset vil bestå af

  • Meditationer, afspænding og let yoga.
  • Praktiske øvelser og værktøjer du kan bruge i din hverdag
  • Du for en forståelse for dine udfordringerne og hvad du kan gøre ved dem.

På kurset får du hjælp til at integrere en række redskaber, som bygger på de erfaringer jeg har gjort mig gennem de sidste 25 år indenfor mindfulness, NLP, spiritualitet mv.

 

Kurset foregår

  • Sted: Hedensted
  • Dato: 6/5, 20/5, 10/6, 22/6, 12/8 og 26/8
  • Tidspunkt: 18.00-20.00
  • Pris: kr. 1.800 for 6 gange 2 timer, ved tilmelding inden den 20. april er prisen kr. 1.500

Du tilmelder dig ved at indbetale beløbet på mobilpay 4015 4525. Skriv gerne navn og mailadresse.

  • Kom godt i gang med dagen

    skabsmaaforandringermedstor

    En af de bedste gaver du kan give dig selv er en god start på dagen.

    Få en gratis meditation og stærke spørgsmål, der hjælper dig til en god start på dagen.

    Ida Tangsgaard

  • FRA STRESS TIL OVERSKUD OG GLÆDE

    Få e-bogen her og læs mere om personlig udvikling direkte i din indbakke

    Du er tilmeldt.